wtorek, 7 kwietnia 2015

Edukacja poprzez sztukę

Działalność artystyczna jest jedną z ulubionych form pracy pierwszoklasistów. Doskonałą metodą nauki okazało się skorelowanie edukacji polonistycznej z plastyką. I tak: wprowadzając głoskę "ń" na podstawie wyrazu "koń" wychowawca zaproponował pierwszakom stworzenie sylwety konia z ... starej skarpety ... i jeszcze kilku elementów.
Wynik rozbawił i oczarował wszystkich. Koniki wykonane przez uczniów stały się ich ulubioną zabawką.
Efekt dydaktyczny: uczniowie doskonalili sprawność manualną, wyobraźnię twórczą, opanowali pisownie głoski "ń", doskonale się bawili i uczyli.
Korelacja sztuki z edukacją polonistyczną, matematyczną, plastyczną, muzyczną, uatrakcyjnia zajęcia, sprawia, że lekcje dla ucznia nie są przykrym obowiązkiem lecz doskonałą zabawą. 










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.